Westtoer

Westtoer

Westtoer is het autonoom provinciebedrijf voor toerisme en recreatie in West-Vlaanderen, en heeft als taak om er het toeristisch- recreatief beleid te faciliteren en ondersteunen. Om dit efficiënt te realiseren deelt Westtoer de provincie op in vier regio's (Kust, Brugse Ommeland, Westhoek, Leiestreek). Elke regio heeft op de multidomein website, die ONE Agency bouwde, een eigen subdomein.

 

Behalve een website per regio, zijn ook drie (overkoepelende) websites op het multiplatform geënt:
 

www.westtoer.be
www.flandersfield.be
corporate.westtoer.be

 

De 7 websites met wervende toeristische informatie zijn beschikbaar in 4 talen en ze worden de komende jaren ook door ONE Agency onderhouden en verder ontwikkeld.

 

De centrale site op provincieniveau en de 4 onderliggende regiosites worden gevoed vanuit een centrale toeristische databank. Die bron duwt alle details van de interessante toeristische attracties, evenementen en logies naar de sites. De bezoeker vindt via verschillende handige zoekmethodes de info en kan de locaties ook eenvoudig op kaart bekijken. Alle handige functionaliteiten beschikbaar: contacteren, route plannen, boeken, ...

 

Inspiratiepagina's en campagne-subsites dragen bij tot het inspirerende aspect van de website. Zo kunnen regio-beheerders kortstondig sprekende inhoud in de kijker zetten om publiek te trekken naar bepaalde toeristische attracties. Dankzij het responsieve design kunnen ook fietsers en wandelaars die al onderweg zijn heel eenvoudig tips & tricks raadplegen voor op de route.

 

De bedrijfswebsite is op dezelfde leest geschoeid, maar biedt business-bezoekers de informatie die enkel voor hen belangrijk is. Via die weg communiceert Westtoer o.a. met ondernemers, gemeenten en pers. 

 

Tijdens de bouw focusten we voortdurend op zoekmachinevriendelijkheid waardoor de nieuwe websites al op volle toeren draaien en er ook een veel hoger aandeel organisch zoekverkeer aangebracht wordt in vergelijking met de vorige versie.